A Malaysian photographer personal foto blog...

By: ted adnan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  7  8  9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  19  20  21  >  >>]    [Archive]
Thursday, 18-May-2006 04:25 Email | Share | | Bookmark
A studio shoot last nite...

The Light, The Stylist and The Model...
A studio shoot last nite @ Candid Syndrome Studio....



TED ADNAN
+60 (12) - 231 5654
website: http://www.tedadnanphotography.com
e-mail: sales at tedadnanphotography dot com
alternate email: tedadnan at gmail dot com
yahoo id: tedadnan
msn messenger: tedadnan@hotmail.com




Wednesday, 17-May-2006 07:40 Email | Share | | Bookmark
Obladi oblada....

After linking my official site from another, sumthing went wrong with my php table, as such the pages there cannot be accessed at all...

Gotta work it out with my programmer dewd tonite...

Addendum:

Weird, its 4 08 pm (GMT +8 hours) and my site is back to normal again. Musta've been a glitch sum where...


Monday, 15-May-2006 12:00 Email | Share | | Bookmark
A brief stop over...

To Lah or Not To Lah..
Stop by Melaka while coming back from Johor and bought me a T shirt.

I always bought my T shirt in Melaka


Saturday, 6-May-2006 01:57 Email | Share | | Bookmark
Edaran Endurance Classic '06, ar-Raudhah Equine Centre, Malaysia

Vet check in the rain...
Vet check, Friday afternoon.

It rained and me and the camera got soaked. We still keep on going....


Friday, 5-May-2006 00:02 Email | Share | | Bookmark
Pantun Untuk Pak Lah

Edaran Endurance Classic 2006 5, 6 & 7 May 2006
Quote:
aku terima satu email dari seorang sahabat. disertakan sekali bersama surat untuk PM. mungkin ia nampak seperti satu jenaka. tetapi cuba kamu semua dapatkan isi yg cuba diluahkan penulis itu.

Kepada Pak Lah, Perdana Menteri Malaysia Boleh.......Blah

Hari nie tah hari berapa Pak Lah jadi PM kami
Memang dari dulu kami sokong sampai lani
Tapi hari nie, buka mata, senak perut anak bini
Tengok Pak Lah habag minyak naik lagi

Memang kami tak tau pasai ekonomi
Yang tau semua Pak Lah ngan kroni
Tapi sampai bila nak jadi lagu nie
Dapat gaji habis tak berbaki

Pak Lah habag tak boleh buat apa
Nie semua ekonomi dunia
Kalau tak naik nanti dunia kata apa
Habis tu yang rakyat dok menderita, tak pa ka

Dulu Pak Lah kata nak jaga rakyat
Kunun Pak lah nak kerja sama sama dengan rakyat
Nie dok nampak macam nak telan kederat
Dok nampak kami yang nak melarat

Pak Lah kata masalah rakyat nak ambik berat
Kunun tak mau tengok rakyat hidup melarat
Tapi kalau macam nie punya sarat
Darah rakyat pun boleh sejat

Kerajaan ada kata rakyat manja subsidi
Kunun asyik kerajaan saja dok bagi
Sapa kata kami rakyat tak pernah bagi
Tu...yang lima tahun sekali tu....sapa bagi??

Tiap kali naik harga, dok banding sini sana
Hampa tengok, kat Thailand lagi mahai dari kita
Apa jenis depa punya kira
Awat tak ikut pulak Brunai punya harga

Brunai tak leh kira
depa punya minyak berlambak tak terkira
Awat, minyak Malaysia tak dak harga ka?
kalau tidak, tak kan jual minyak kita beli minyak depa

Ada Petronas pun tak leh buat apa
Ada duit sikit, dah nak mengada
Pi buat segala menara pagoda kembaq dua
Nak tunjuk, kami la kaya

Petronas kata kami tak tau apa
Kerajaan yang buat kira bicara
Kami ikut apa depa kata
Royalti jadi ehsan pun kami tak leh kata apa

Kunun dok habag petronas hak rakyat semua
Pakailah minyak petronas, nanti untung dapat kat kita
Nie, nak tanya la....tiap tahun untung beribu juta
Rakyat dapat apa ????? kudis buta....

Hari nie petrol naik, tahan la lagi
Tengok pulak apa cerita esok pagi
Habis ikan, ayam, cabai sampai ke cili
depa pun sama tumbas naik sekali

Nanti ada la menteri tolong bercakap
Sapa naik harga dia nak pi tangkap
Sampai bila la dia nie nak ubah sikap
Ingat yang dok meniaga kat market tu heran kot dia punya cakap

Pak Lah mau renung nasib kami
Kais hari nie makan untuk kemarin pagi
Anak kecik pun dok ada lagi
Boleh hidup ka kami lagu nie

Dah tak larat nak tanggung cukai
Sini cukai, sana cukai
Dari tanah sampai ke pintu punya ada cukai
Dah sampai masa kot Pak Lah kena guna akai

Jangan dok ingat rakyat macam Pak Lah
Gaji berpuluh ribu hidup tak susah
Ada anak pulak bisnes sebelah sebelah
Dapat tender pun tak payah susah susah

Kami rakyat bukan macam tu
Malah la nie pun dah ada rebus siput babi dgan batu
Sedih sungguh ohhhh negara ku
Biar tak merdeka terus pun tak la kalau lagu tu

Dah sampai masa Pak Lah ingat
Selesai masalah rakyat cepat cepat
Nanti kot rakyat naik meluat
satu undi pun Pak Lah tak dapat

Cukup la sampai di sini
Tobat dah...aku tak mengundi BN kali nie
Parti Barang Naik pulak kot jadi depa lani
Kot ada sapa nak Barang Naik lagi undi la depa lagi...


Yang Benar,
Rakyat yang semakin tak larat


Lifted from http://sayang-amy.blogspot.com/


[<<  <  7  8  9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  19  20  21  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net